Brev:
Lille pige - mere mad?
4. marts 2007
Alder:
4 mdr.
Lille pige - mere mad?
Hej
Lille Anna er 16 uger, og ligger i den lave ende af både højde- og vægtskalaen. Hun har dog taget fint på (200 gr om ugen) så der er ikke noget helt kritisk. Sagen er den, at hun ikke spiser ret meget. Hun får Nan 1 og det fungerer godt, men hun har altid (er aldrig blevet ammet) spist mellem 80 og 125 ml pr. måltid, og det gør hun stadig selvom hun er næsten fire måneder. Det største måltid hun har spist til dato, er på 140 ml.
Det er lidt frustrerende, for hun skal stadig have mad to gange i løbet af natten, og vi ville ønske at hun kunne spise lidt mere inden sengetid så hun kunne sove igennem. Skal vi evt. skifte til Nan 2?? Eller er det en dårlig idé??
Min mand er stor modstander af, at hun skal have vælling. Han har en datter på fem, og hun fik vælling da hun var lille, og blev meget fed af det :-) Han mener at have fået at vide, at næringsværdien ikke er optimal i vælling.
Hvad synes du, er der noget vi kan gøre for at få den lille mus til at spise lidt mere???